أنت لم تسجل دخولك بعد
تسجيل الدخول هنا
-------------------
Welcome to Araphil
Register Now

عيد سعيد على الجميع ..... وبعض الملاحظات

النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: عيد سعيد على الجميع ..... وبعض الملاحظات

عيد سعيد على الجميع ..... وبعض الملاحظات

الساده اعضاء ومشرفى ارافيل كل عام وانتم بخير وفى صحه طيبه وعيد سعيد عليكم.
    انا تصفحت موقع ارافيل مرات كثيره بل ان هناك الكثير من الموضوعات قراتها اكثر من مره وفى الاسبوع الماضى فقط - برضه بالصدفه البحته- شاهدت فيديو على يوتيوب لابو احمد (الدكتور هلال) واستمتعت به جدا وطبعا لما تمسك اول الخيط بتلاقى الباقى يكر. قعدت طول الليل اتفرج على كل الفيديوهات (ومارحتش الصبح الشغل لانى نمت هههههههههههههههههههههه)
    الجميل فى الموضوع بقا ان اسلوب الدكتور هلال شيق جدا وكوميدى فى كثير من الاوقات. انا قاعد على اللاب فى الصاله وكل شويه اضحك . الحاجه التى تزعل بقا ان مفيش اى حاجه او رابط فى موقع ارافيل بيقول ان فيه فيديوهات رغم انه حاجه مهمه جدا. الناس اللى بتشتغل تسويق او درست تسويق وطرق العرض عارفه كويس ان الفيديو هو افضل طريقه لجذب الانتباه والاهتمام وجوده العرض هى افضل طرق الاقناع. يعنى انا قصدى ان الوسائل البصريه لها تاثير كبير جدا لذلك اقترح انت يتم انشاء موضوع جديد او قسم جديد يتم فيه عرض الفيديوهات او وضع رابط لها . يعنى مثلا موضوع مستقل لفيديوهات ابو احمد وموضوع اخر مثلا للحياه فى الفلبين يتم وضع فيديوهات من الحياه اليوميه والشوارع فى الفلبين ووسائل المواصلات. وموضوع اخر للاماكن السياحيه ويكون هناك قناه على يوتيوب للموقع ويتم الاعلان عنها ووضع رابط لها فى الموقع هنا.
    ياترى فيه ايه تانى فى الموقع لسه ماشفتوش؟؟؟؟؟ ههههههههههههههههههههههه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forext85 مشاهدة المشاركة
    الساده اعضاء ومشرفى ارافيل كل عام وانتم بخير وفى صحه طيبه وعيد سعيد عليكم.
    انا تصفحت موقع ارافيل مرات كثيره بل ان هناك الكثير من الموضوعات قراتها اكثر من مره وفى الاسبوع الماضى فقط - برضه بالصدفه البحته- شاهدت فيديو على يوتيوب لابو احمد (الدكتور هلال) واستمتعت به جدا وطبعا لما تمسك اول الخيط بتلاقى الباقى يكر. قعدت طول الليل اتفرج على كل الفيديوهات (ومارحتش الصبح الشغل لانى نمت هههههههههههههههههههههه)
    الجميل فى الموضوع بقا ان اسلوب الدكتور هلال شيق جدا وكوميدى فى كثير من الاوقات. انا قاعد على اللاب فى الصاله وكل شويه اضحك . الحاجه التى تزعل بقا ان مفيش اى حاجه او رابط فى موقع ارافيل بيقول ان فيه فيديوهات رغم انه حاجه مهمه جدا. الناس اللى بتشتغل تسويق او درست تسويق وطرق العرض عارفه كويس ان الفيديو هو افضل طريقه لجذب الانتباه والاهتمام وجوده العرض هى افضل طرق الاقناع. يعنى انا قصدى ان الوسائل البصريه لها تاثير كبير جدا لذلك اقترح انت يتم انشاء موضوع جديد او قسم جديد يتم فيه عرض الفيديوهات او وضع رابط لها . يعنى مثلا موضوع مستقل لفيديوهات ابو احمد وموضوع اخر مثلا للحياه فى الفلبين يتم وضع فيديوهات من الحياه اليوميه والشوارع فى الفلبين ووسائل المواصلات. وموضوع اخر للاماكن السياحيه ويكون هناك قناه على يوتيوب للموقع ويتم الاعلان عنها ووضع رابط لها فى الموقع هنا.
    ياترى فيه ايه تانى فى الموقع لسه ماشفتوش؟؟؟؟؟ ههههههههههههههههههههههه
    الله يجبر بخاطرك
    أنا بس لسه فى الكار جديد
    وخايف اكون غلس ، فخليت الفيديوها مستخبية عن العيون

لكن طالما اصبح لى معجبين ننشر الفيديوهات
    بس انت المسؤل لو حد حدفنى بالطماطم

ولو ان ليك فى التسويق ، ياريت تساعدنا
    أنت عارف يد لوحدها م تسقفش
    ولاأيه

و انتا بخير و ربنا يعيده علينا و عليك بالخير و البركة
    بصراحة في كثير من الاشياء و الخطط من اجل ارافيل , لكن للاسف الوضع و اللابتوب اللي عندي و احيانا الامكانيات لا تساعد ,, قناة اليوتيوب و موبايل آبMobile App للاندرويد و الابل و اشياء تانية عاوزة بال فاضي و جيب مليان ... ههههه
    بكل الاحوال ان شاء الله في الفترة القادمة يكون في اشياء جديدة و مفيدة في الموقع . و مثل ما تفضل الدكتور نحن مبتدئين في هذا المجال لكن ان شاء الله القادم احسن
    و انا جدا اشكر اهتمامك بتطوير الموقع و انتشاره و ظهوره بشكل جميل
    تحياتي لك

دكتور هلال مش باين عليك جديد فى الكار دا انت محترف ياراجل . الفيديوهات طالعه ماشاء الله جميله جدا واسلوب العرض جذاب وحرام الفيديوهات دى تبقى مستخبيه عن العيون .
    انا عملت موضوع جديد فى قسم الزواج من الفلبين وضعت فيه رابط للفيديوهات وسبب اختيار قسم الزواج من الفلبين هو اولا عدم قدرتى على فتح قسم جديد يكون خاص بفيديوهات الاعضاء والحياه فى الفلبين والاماكن السياحيه فيديو . يعنى يكون مكان لتجميع الفيديوهات. ممكن مشرفين الموقع يعملوا قسم جديد وينقلوا ليه الموضوع. والسبب التانى معظم الناس اللى بتدخل موقع ترافيل بيركزوا على قسمين فقط وهم الزواج فى الفلبين والعمل والاستثمار فى الفلبين فوضع اى حاجه مهمه فى القسمين دول بيلفت الانتباه بسرعه.
    للاسف انا مش درست تسويق انا مدرس لغه انجليزيه وخدت كاريير التدريس والتدريب لغه انجليزيه واللغه العربيه لغير الناطقين بها. ودرست طرق العرض والتقديم والقليل من التسويق وهى مأخوذه اساسا من مجال اداره اعمال وان كان التطبيق على التعليم . يعنى اطمن انى قيمت فيديوهات حضرتك صح .
    بصراحه موقع ارافيل كان له تاثير قوى على وعرفت حاجات كتير عن الفلبين مش لقيتها فى اى موقع اخر بس اللى شدنى اكتر ليه هو اعضاءه والترابط اللى بينهم والردود السريعه على اى سؤال حتى لو كان سؤال عادى او مش مهم ومش بيملوا ويزهقوا من الاسئله الكثيره واحيانا المكرره . كل ده يخلى اى حد يحب الموقع ويسجل فيه ويعمل اللى يقدر عليه عشان يشهره ويخلى اكبر عدد من الناس يستفيدوا زى ماهو استفاد. وانا اشكركم جدا على سعه صدركم وصبركم ومعاملتكم الطيبه.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forext85 مشاهدة المشاركة

بصراحه موقع ارافيل كان له تاثير قوى على وعرفت حاجات كتير عن الفلبين مش لقيتها فى اى موقع اخر بس اللى شدنى اكتر ليه هو اعضاءه والترابط اللى بينهم والردود السريعه على اى سؤال حتى لو كان سؤال عادى او مش مهم ومش بيملوا ويزهقوا من الاسئله الكثيره واحيانا المكرره . كل ده يخلى اى حد يحب الموقع ويسجل فيه ويعمل اللى يقدر عليه عشان يشهره ويخلى اكبر عدد من الناس يستفيدوا زى ماهو استفاد. وانا اشكركم جدا على سعه صدركم وصبركم ومعاملتكم الطيبه.
    هذه شهادة نفتخر فيها اخي الكريم و كلمات تشعرنا بسعادة كبيرة لاننا قدرنا نوصل للهدف المرجو من الموقع
    و الحمد لله اننا قدرنا نفيدك و نفيد غيرك بما نعرفه من معلومات

دكتور مارتن عملكم الكريم والطيب يتحدث عنكم ويكفيكم فخرا ان موقع ارافيل هو الموقع الاول والوحيد باللغه العربيه الذى يتحدث عن الفلبين من جميع النواحى ذلك العالم المجهول للكثيرين والذين ليس لديهم فكره عن جماله وطبيعته الخلابه.